Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności .

Asystent dyrygenta

Yaniv Segal
dyrygent

Yaniv Segal – dyrygent, kompozytor, skrzypek. Od 2014 r. jest asystentem Andreya Boreyki w Naples Philharmonic oraz dyrektorem muzycznym Naples Philharmonic Youth Orchestra. W sezonie artystycznym 2016-17 poprowadzi Naples Philharmonic w ponad dwudziestu koncertach, wykonując szeroki repertuar, od klasyki po programy edukacyjne i popowe. W grudniu 2016 r. wystąpił u boku legendarnego skrzypka Itzhaka Perlmana w koncercie, który Naples Daily News nazwał „niezrównanym”, wykonując m.in. blue cathedral Jennifer Higdon oraz Pinie Rzymskie Ottorino Respighiego. Oba wykonania zebrały przychylne recenzje krytyki, która określiła je „niezwykle ekscytującymi” oraz „nie do przegapienia”. Debiutował dyrygując orkiestrami Toledo Symphony oraz Orlando Philharmonic, pełniąc jednocześnie funkcję zastępcy dyrygenta w kierowanej przez Leonarda Slatkina Detroit Symphony Orchestra. Uznawany za wszechstronnego muzyka – New York Times pochwalił go za „szczerą i olśniewającą” interpretację IV Symfonii Mahlera, a Esquire Magazine zaliczyło grona wschodzących gwiazd muzyki klasycznej.

 

W ubiegłym sezonie wydał album Joy and Sorrow z nowymi utworami Davida Chesky’ego w wykonaniu Chelsea Symphony oraz solistów: Artura Kaganovskiyego Ethan Herschenfelda, Morana Katza i Kristyny Reiko Cooper. Zarejestrowany przy pomocy technologii biauralnej krążek został okrzyknięty „wielkim sukcesem” przez Fanfare Magazine. Oprócz tego zarejestrował również muzykę Davida Chesky’ego do filmu animowanego Myszki i wojna – opery dziecięcej o szaleństwie wojny.

 

Jako asystent dyrygentów występujących w ramach Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego w Warszawie opracował programy dla Walerija Giergiewa, Charlesa Dutoit, Maximiano Valdesa i Rafaela Payare. Jego występy z Filharmonia Krakowską, którą poprowadził w wykonaniu Stabat Mater Dvoraka, oraz orkiestrą Opery Krakowskiej (polska premiera Myszek i wojny) zostały znakomicie przyjęte przez miejscową krytykę. Debiutancki występ z Macon Symphony The Telegraph uznał za „wyjątkowo progresywny”, wyrażając życzenie, by „jego koncert trwał jeszcze dłużej”. Po występie z Illinois Symphony Orchestra The Pantagraph uznał go za „utalentowanego dyrygenta”, a Giornale di Sicilia opisał jego debiut z Sinfonica Siciliana di Palermo jako „entuzjastyczny, żywy i przenikliwy”.

 

W październiku 2013 poprowadził Chelsea Symphony w premierze autorskiej aranżacji Święta wiosny I. Strawińskiego na orkiestrę nowoczesną, gitarę elektryczna i basową oraz saksofon. W sezonie artystycznym 2016-17, Naples Philharmonic wykona kilka spośród jego utworów, w tym nową , orkiestrową aranżację Sonaty na skrzypce i fortepian c-moll, Opus 30, nr 2 L. van Beethovena.

 

Jako skrzypek po raz pierwszy wystąpił przed publicznością w wieku ośmiu lat. Następnie koncertował jako solista z Yonkers Philharmonic oraz kameralista (skrzypek i altowiolista) z muzykami New York Philharmonic. Jako ośmiolatek występował w sopranach chóru dziecięcego Metropolitan Opera, wykonując partie zbiorowe i solowe pod batutą takich dyrygentów jak James Levine, Walerij Giergiew i Georg Solti, oraz światowej sławy solistów, m.in. Samuela Ramey’a Luciano, Pavarottiego i Dawn Upshaw. Jako śpiewak i aktor odbył tournee po USA i Japonii, wykonując rolę Colina w Tajemniczym ogrodzie u boku laureatki Tony Award, Audry McDonald. Kulminacją jego kariery aktorskiej była rola w wystawianej w nowojorskim Lincoln Center Pani Hapgood Toma Stopparda, w której wystąpił w towarzystwie Stockard Channing, Davida Straithairna i Josefa Sommersa. W latach dziewięćdziesiątych zarejestrował też partie wokalne dla reklam Pepsi oraz licznych wydawnictwo operowych, rockowych i folkowych.

 

Jako gorący zwolennik i adwokat muzyki odzwierciedlającej kulturę współczesną, dzieli się wiedzą i doświadczeniem zawodowym w ramach założonych przez siebie trzech zespołów muzycznych: działającej przy Vassar College orkiestry kameralnej Mahagonny Ensemble (współzałożyciel i dyrektor muzyczny), wykonującej muzykę powstałą na przestrzeni ostatniego stulecia; nowojorskim Pamplemousse Ensemble, z którym występował jako skrzypek, wykonując dzieła najnowsze oraz biorąc udział w performansach interdyscyplinarnych; oraz orkiestry Chelsea Symphony, którą założył w 2005 r., i w której pełni funkcję dyrektora muzycznego, wspierając rozwój młodych i uznanych instrumentalistów, kompozytorów i dyrygentów. Chelsea Symphony wystąpiła w kilkunastu prapremierach; zespół wykonuje programy składające się ze słabo zapoznanych utworów, a także repertuar klasyczny.

 

Propaguje muzykę klasyczną wśród szerokiej publiczności, m.in. jako dyrektor muzyczny Michigan Pops Orchestra, której przewodzi od dwóch lat, proponując repertuar zacierający sztywne podziały gatunkowe, oparty na zestawieniach kompozytorów klasycznych, takich jak Wagner czy Mahler, z popularną muzyką filmową (Gwiezdne wojny, Władca pierścieni) oraz twórczością zespołów rockowych (m.in. The Beatles, R.E.M.). Prezentował prapremiery licznych utworów, w tym amerykańską premierę utworu Litespeed autorstwa australijskiego kompozytora Matthew Hindsona. Był również jednym z inicjatorów konkursu koncertowego dla uczniów lokalnych szkół muzycznych, a także poszerzył skład orkiestry Michigan Pops do ponad 100 muzyków.

 

Znany z dobrego kontaktu z muzykami orkiestr oraz publicznością, był asystentem dyrygentów i zastępcą dyrygenta w New York Youth Symphony, Princeton Symphony oraz Manhattan School of Music. W ubiegłych sezonach prowadził m.in. Ensemble Orchestral de Paris, bułgarską New Symphony Orchestra, Thuringen Philharmonie, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Ukrainy, Castleton Festival Orchestra, University of Michigan Symphony Orchestra, Manhattan School of Music Symphony, Greenwich Village Orchestra, oraz Stamford Young People’s Symphony. Jako dyrygent współpracował z takimi artystami jak Nadja Salerno-Sonnenberg, Mark Peskanov czy Francesco Libetti, występując w wielu prestiżowych aulach, m.in. Avery Fisher Hall w Lincoln Center oraz brooklyńskiej Bargemusic.

 

W 2013 r. ukończył studia doktoranckie/magisterskie w dziedzinie dyrygentury i kompozycji w University of Michigan pod kierunkiem wybitnego dyrygenta i pedagoga, Kennetha Kieslera. Swoje umiejętności doskonalił również studiując u Kurta Masura, Michaela TIlsona Thomasa, Lorina Maazela i Gustava Meiera. Kompozycji uczyli go m.in. Tristan Murail, Bright Sheng, Evan Chambers i Kristin Kuster.

 

Jest potomkiem polskich i izraelskich imigrantów. Dorastał w wielokulturowym domu, w którym mówiono w trzech językach. W 2009 r. otrzymał Paul and Daisy Soros Fellowship for New Americans za osiągnięcia naukowe, artystyczne oraz zasługi dla amerykańskiego społeczeństwa